Første natt i ny bobil

Det var litt vemodig å reise nordover Vestlandsfjellene med bobilen denne gang. Det var siste tur, med min kjære bil. Som bobil-predikant får en nesten et «kjæledyr»-forhold til bilen. Vi har hatt så mange timer sammen. Mekket og skrudd. Lest og sovet. Rotet og ryddet. Di siste årene har nok bilen vært litt preget av alderdom. Bilen er 28 år gammel. Vi kjøpte den for 75 000 på auksjon for 10 år siden. Den har vært fra Lindesnes i sør til Slettnes fyr i nord. Den har vært en trofast følgesvenn.

Men bilen er fortsatt så god, at vi beholder den litt til. Salgsverdien er uansett ikke høy. Rolf Magnus Sundgot på Dimna, tilbyr en trygg plass for bilen. Her kan den være en reservebil for oss. Den kan også gjøre nytten for predikanter som kommer til Sunnmøre. Særlig i de varmere månedene vil den kunne fungere greit. Det er Ståle Tønnesen som har ordnet med dette.

Så håper vi den nye bilen vil være like trofast.

Vil du lese mer?