Fire nye bedehus – kom snart tilbake!

Jeg har nå besøkt fire nye bedehus, alle nye for meg og for Sarepta. Bedehusene hører til i Fusa og Vaksdal kommune.

På Nordtveitgrend var det lenge siden sist det var møte. Har var vi 5 sjeler. (se forsidebilde)

På Foer, i Fusa-bygda kom bare en. Men møte hadde vi. Han åpnet jeg talte. Og så sang vi. Etterpå hadde vi kjeks og kaffe, og en veldig god samtale. Det ble et gildt møte på Foer! Og så var det fint å se at de hadde faste bønnemøter på Foer. Annenhver onsdag møtes tre personer til bønn. Lyset er ikke helt utslukt i Fusa.

Videre til Vaksdal. En industribygd hvor husene er bygd tett i tett opp gjennom fjellsidene. Her er det mer aktivitet. De har lenge ønsket å ha en lenger møteserie her, men det strander med at de ikke har noen sted å legge predikanten. Det er ikke noe problem for oss, så det må vi få til!

Vaksdal bedehus

Vaksdal bedehus

Til slutt var det Eikelandsosen. Bygda var rammet av en tragedie som berørte dybt. En 20-åring var forsvunnet, og nå var hele bygda opptatt med leteaksjon. Røde-kors var innom bedehuset for en pizza-pause. Men fem sjeler hadde roen til å komme på bedehuset for å lytte til forkynnelse. En av dem hadde akkurat kommet ned fra fjellet, etter å lett i mange timer. Men det ble en god stillhet i møtet.

Og alle steder fikk vi beskjed om å komme snart tilbake!

Eikelandsosen

Vil du lese mer?