Sarepta ønsker å skape møteplasser mellom mennesker og Guds ord. Det ønsket og kallet er det mange som deler. Den siste uka har jeg møtt flere som har brukt sin tid, sine krefter og evner for å gjøre det mulig å skape disse møteplassene.
På tur hjemover fra møteuke i Drangedal i starten av mai merket jeg at bremsene på bobilen ikke var som de skulle. Noe måtte gjøres og det ganske raskt, slik at jeg var klar igjen for nye møter senere i mai. Jeg er velsignet med en far som er praktisk anlagt, og det gikk ikke lang tid før han hadde bestilt inn nye bremsedeler til bilen. Et par sene kvelder ble brukt til å skru, og dermed var bilen klar igjen for nye reiser med Guds ord. Man skal være forsiktig med å løfte frem «sine egne», men tenk så flott at noen er villige til å ofre av sin tid, og bruke sine evner på å legge til rette for at forkynnelsen av Guds ord. Ja, legge til rette ved å skifte bremser på en bobil.
Denne uka startet med møte i Kragerø, på Kammerfoss bedehus. Så fint det var å komme til vennene der. Etter møte ble jeg invitert hjem til Tom og Maichen Eftevand der det ble servert en nydelig suppe. Så heldig jeg er som får være blant slike mennesker på møtereisene mine.
Samme kveld kjørte jeg videre til Bamble og overnattet hos Kathrine og Per Tveten. Det er alltid en sann glede å treffe disse og det ble ikke noe unntak denne gangen heller. Jeg reiste videre fra Bamble med skinnende ren frontrute. Per er nemlig ekspert på å vaske frontruter, og han la nok merke til at ruta på bobilen ikke var strøken. Nå er ruta så ren at jeg ser ting jeg aldri har sett før 🙂

Turen fortsatte mot Gjøvik der jeg nå befinner meg. Det har vært møter i Vardal menighetshus og i Seegård kirke. I kveld er det møte i Biri på Øverbygda bedehus. Her i Gjøvik er det Irene og Dag Arne Natland som legger til rette for å skape disse møteplassene. Utrolig flott å merke gløden, engasjementet og gjestfriheten disse har. Jeg kan ikke annet enn å takke Gud for alle de mennesker jeg møter på min vei som på sin måte er med på å sørge for at Ordet blir forkynt. Enten det skjer gjennom å skifte bremsedeler, åpne sitt hjem for forkynneren, organisere møter, ordne kaffemat osv. Så har vi også de mange som ber og som oppmuntrer. Takk til dere alle! Og takk til Gud for at vi får være med i tjenesten!

EY

